Einde 3 weekse rondreis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gabriëlle Groenveld - WaarBenJij.nu Einde 3 weekse rondreis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gabriëlle Groenveld - WaarBenJij.nu

Einde 3 weekse rondreis

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

13 November 2011 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal!

Mijn lieve vriendinnetje Marjoline is vandaag jarig; gefeliciteeeeerd! Ook hier in Vietnam was gister feest. Vietnam heeft de halve finale van voetbal gehaald (geen idee wat voor soort wedstrijd haha) en dat was goed te merken in Ho Chi Minh City. Er werd nog meer getoeterd als normaal en er reden zoveel scooters op straat! Gekkenhuis.

Maar hoe gaat het in Nederland? Wordt het al een beetje winter daar? Hier is het lekker weer. Af en toe een regenbuitje maar verder is het prima. Ik ben ook al voorbereid op de winter, want ik heb een winterjas gekocht haha. Die heb ik laten maken in Hoi An, dit plaatsje staat bekend om het maken van jurken, jassen, pakken etc. Erg leeeeuk.

Hier gaat het verder allemaal goed. Heb het naar me zin en de tijd gaat dus ook snel! Alweer bijna 3 weken voorbij en dus ook de rondreis door Vietnam. Morgen beginnen we bij het project dichtbij Hanoi, waar ik nu in een internetcafe zit. We hadden wat research gedaan op het internet over het plaatsje van het vrijwilligerswerk, nou er is waarschijnlijk echt he-le-maal niks te doen buiten het project haha! Dus misschien ben ik de komende 2 weken niet bereikbaar ;) we zullen het zien.

Ik zal verder gaan op mijn vorige bericht. We hadden dus de trein naar Hue genomen, een nachttrein waar ik heerlijk heb kunnen slapen. We waren dan ook in no time in Hue. Helaas regende het hier de hele dag en dus ook tijdens de citytour. Er zitten zeker mooie bezienswaardigheden bij maar door het slechte weer was alles toch wat minder mooi en leuk. En dan valt gids Kwak ook nog eens zwaar tegen haha. Mijn god, ik hoop dat ik nooit meer een gids als iemand als hij krijg. We verbleven maar 1 nachtje in Hue en reisden de volgende dag verder naar Hoi An. Gelukkig was het weer stukke beter en hebben we lekker bij het zwembad van het hotel kunnen liggen. De tweede dag gingen we een kijkje nemen in een weeshuis waar we een rondleiding kregen, vond het erg interessant om te zien. Daarna gingen we meer van Hoi An bekijken, het is erg leuk daar! Ik ben ook nog een dagje naar My Son geweest, dat zijn overblijfselen van het Champa-rijk en door borbardementen tijdens de oorlog is er veel verloren gegaan. Ondanks de enorme regen was het wel heel mooi! De laatste dag zijn we op het fietsie naar het strand gegaan en lekker in de zon gelegen. Zondag gingen we met de trein naar Nha Trang, DE badplaats van Vietnam. Ik hoorde trouwens dat het in Hoi An en Hue daarna heel erg is gaan regenen en dat sommige stukken zelfs waren overstroomd! We zijn dus net optijd weggegaan! Oktober en November zijn ook de regenmaanden, dit betekend dat het de ene dag heel mooi weer is en de andere dag met bakken uit de hemel valt. Of dat het 's ochtends mooi weer is en eind van de middag slecht...of andersom.

Maargoed in Nha Trang hebben we gelukkig mooi weer gehad. Lekker op het strand gelegen en een boottripje naar verschillende eilandjes. Afgelopen woensdagavond gingen we met de trein naar Ho Chi Minh City/Saigon. We kwamen om 4.30 's nachts aan. Toen in het hotel nog 2 uurtjes kunnen slapen en om 8 uur stonden we alweer klaar voor de citytour! Vrijdag gingen we naar de Mekong Delta, met verschillende bootjes door het gebied gevaren. Super leuk, foto's zal ik ook hier op plaatsen want dan heb je een beter beeld. Ook heb ik daar trouwens een slang om me nek gehangen whaha, dacht eerst dat doe ik niet. Maar toen dacht ik; het is toch een toeristische attractie dus zal weinig misgaan :p En ik leef nog. Toen we weer terug reden met de bus begon het onwijs hard te regenen en de straten stonden onder water, gelukkig zaten wij in het busje. Maar savonds hadden we een plek afgesproken om te eten en ik dacht wel te weten waar het was. Ik liep te ver en ben onnodig door een straat VOL met water gelopen. Het stond echt bijna tot me knieen en er hingen allemaal slierten aan me benen haha. Was blij dat ik er weer uit was. Kom ik 2 uur later terug op dezelfde plek, is het water al bijna weg..De volgende dag gingen we naar de Cu Chi Tunnels, ondergrondse tunnels die tijdens de oorlog gebruikt werden. Was super interessant en we konden ook nog een stukje in zo'n tunnel lopen. Ik vond het wel wat hebben voor eventjes, maar het idee dat die mensen daar aldoor zaten en waarom is natuurlijk niet leuk. Je moet niet te dik of claustrofobisch zijn. Gelukkig is het eerste sowieso niet het geval. Dat was dan de allerlaatste dag van de 3weekse rondreis. Het was heel erg leuk en heb veel gezien en gedaan. Bianca (Belgie) is vannochtend vertrokken om nog verder te reizen en haar ga ik in Laos weer teruzien. Daar gaan we samen reizen, dan vliegt zij 5 december naar huis en ga ik zelf nog door Thailand reizen. Cecile (Frankrijk) vliegt vanavond naar huis. En Chris, Bo, Marieke (NL), Jaqueline (Zwitserland) en ik zijn vanmiddag weer naar Hanoi gevlogen. Hier slapen we nog een nachtje en dan rijden we morgen naar het vrijwilligersproject 70km. verder. Ik ben echt super benieuwd en kijk erg uit naar alles. En ook al naar het reizen door Laos en Thailand!! Alleen is het in Thailand niet echt goed weer..dus ik moet nog bekijken hoe en wat.

Wie weet een volgend berichtje tijdens mijn project en anders daarna!

Liefs Gabriëlle


  • 13 November 2011 - 13:25

    Nanna:

    Mooi verhaal lieverd! Gelukkig zitten er ook dagen tussen waarbij het wel heel mooi weer is!
    Ben erg benieuwd naar de rest van je foto's, die met de slang heb ik al voorbij zien komen op facebook! Stoer ben je hoor!

    Veel plezier en succes bij het vrijwilligersproject! Ben erg benieuwd wat je ervaringen daar zijn!

    Liefs,

    x x x Nanna

  • 13 November 2011 - 14:47

    Lotte:

    Heey Gab, leuk verhaal, foto's zien er super uit!! Je hebt het zo te zien goed naar je zin :) Geniet er verder van en veel succes bij het vrijwilligersproject!

    XXX

  • 13 November 2011 - 15:22

    Tim:

    Top gabrie erg leuk allemaal veel succes bij het project. Mooi geschreven, je moet maar reisjournalist worden :-)

  • 13 November 2011 - 20:34

    Rosa:

    Hi Gab!
    Leuk verhaal weer! heb je foto;s al op FB gekeken, nice! Mega stoer van je met die slang om je nek! Heel veel plezier met het vrijwilligerswerk!
    Liefs, xxx

  • 14 November 2011 - 15:22

    Lianne:

    Hey mop!
    Klinkt weer leuk:D gelukkig nu wat beter weertje! Leuke naam ook van die leuke gids haha!
    Je foto's had k ook bekeken op FB, ziet er mooi uit!!

    Succes met t vrijwilligers werk en we horen snel hoe dat bevalt!
    Dikke kus xx

  • 15 November 2011 - 20:02

    Merel:

    Hay meis,

    Wat een leuk verhaal weer :D Gelukkig zijn er ook dagen dat het wel mooi weer is!
    Mooie foto's heb je gemaakt, echt gaaf dat je die slang om je nek durfde!

    Heel veel plezier bij het vrijwillerswerk!

    Liefs xx

  • 17 November 2011 - 10:35

    Ella Moras:

    Hoi Gabrielle

    Wat een prachtige foto`s vooral die brommertjes in die plensbui. In Waarland houden we je belevenissen ook in de gaten en het gaat zo te lezen en te zien erg goed. Wij wensen je nog veel plezier en een werk-se met je vrijwilligersproject.

    Groeten van de Morasjes

  • 20 November 2011 - 11:22

    Rob Bellis:

    groetjes van rob opa en oma vast gefeliciteerd met je verjaardag dikke kus van rob veel plezier doei

  • 26 November 2011 - 16:48

    Marjoline:

    Lieverdjeee! Wat lief dat je mij helemaal noemt in je verhaal, haha! Erg leuk verhaaltje heb je geschreven. Het vrijwilligerswerk zit er ondertussen op he!? Heb je het naar je zin gehad? Snel weer even een verhaaltje schrijven hoor. Ben benieuwd naar de vorderingen! :) Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Gabriëlle

Reis door Azie

Actief sinds 13 Okt. 2011
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 15140

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2011 - 23 December 2011

Reis door Azie

Landen bezocht: