Indonesië en Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gabriëlle Groenveld - WaarBenJij.nu Indonesië en Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Gabriëlle Groenveld - WaarBenJij.nu

Indonesië en Maleisië

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

20 November 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo!!

Laat ik ook maar even een berichtje schrijven om jullie een beetje op de hoogte te houden. Tegenwoordig, sinds ik ook in de smartphone wereld leef, weten de meesten toch al wat ik zoal heb gedaan;)

De helft van mijn reis in een grote notendop:

Vijf weken geleden dus samen met Hester naar Indonesië vertrokken. Onze reis begon in Jakarta, een drukke vieze stad waar weinig te beleven is. Daarna Bandung, ook deze stad is niet meer dan drukte en uitlaatgassen. Volgende dag gingen we dan ook door naar Yogyakarta, hier hebben we de mooie tempel Borobudur bezocht. Vanaf Yogyakarta volgden we onze weg naar Bali. We hebben een nacht in een hotelletje in de bergen geslapen en om 03.30 opgestaan om de zonsopgang van hoogte te zien met uitzicht op de vulkaan Bromo. Dit was super mooi! Daarna de vulkaan zelf opgegaan om de krater te zien. Kon wel merken dat ik in Parijs vrij weinig aan mijn conditie had gedaan haha. Na een lange rit kwamen we aan op Bali. Dat was een kort maar krachtig weekje Java ;)

Tijdens de rit naar Bali hebben we wat mensen ontmoet waar we veel tijd mee hebben doorgebracht op Bali zelf. Onze eerste bestemming was Kuta, de perfecte plaats om te zonnen en stappen. En voor een eerste surfles! Daarna met de boot naar het eilandje Nusa Lembongan, wat een paradijsje! Echt het tegenovergestelde van Kuta, super rustig en niet veel te doen 's avonds. Maar super chill voor 3 nachtjes. Hier hebben we gefietst en scooter gehuurd om het eiland te verkennen.
Toen was het tijd voor de volgende strand bestemmimg: Gili Trawangan. Gezellig eiland waar geen motorvoertuigen toegestaan zijn. Dus je kunt het eiland alleen over per fiets of paard en wagen! Ook hier heb je weer mooie witte standjes met blauwe zee! Verder hebben we een dagje Lombok geboekt. Vervolgens naar Ubud: veel aapjes in Monkey Forest, balinese dans bewonderd en een tour rond het eiland gedaan. Na Ubud met de bus naar Lovina in het noorden. De plaats klinkt erg Lovely maar het is niet een heel interessant plaatsje. Naar de Holy Hot Springs en de enige boeddistische tempel op Bali geweest. De laatste 4 dagen hebben de doorgebracht in Kuta en Uluwatu, wat een paar gezellige laatste dagen waren!

Vorige week dinsdag zijn we dan naar Maleisie gevlogen! Ik dacht eerst steeds dat we 13 november zouden gaan vliegen maar dat bleek de 14e te zijn. Maar aangezien wij allebei wel eerder weg wilden konden we ons ticket gelukkig voor een prikkie omboeken. We zijn gevlogen op Kota Kinabalu, Maleisisch Borneo. Wat meteen opviel is dat Maleisië veel welvarender en schoner oogt. Woensdag ochtend zijn we met de bus naar Sandakan gereden. Drie nachten in een heel gezellig hostel geslapen. We zijn naar het Orang Utan Rehabilitation Centre in Sepilok geweest, hier worden orang utans opgevangen en later terug in de natuur gezet. Vanuit Sandakan hebben we een tour gedaan naar de Kinabatangan rivier, 3 dagen en 2 nachten in de jungle. Voornamelijk op de boot wild spotten en een nacht- en dag wandeling door de jungle gedaan. Was wel erg leuk! Best veel dieren gespot waaronder een orang utan en een spookaapje! En bloedzuigers haha, dus had mijzelf goed ingepakt voor de jungle tochten ;)

Daarna naar Kuala Lumpur gevlogen waar we maandag nacht zijn aangekomen. Toffe stad! Sinds vanmorgen zijn Hester en ik ons eigen weg gegaan en zullen we alleen verder reizen! Zij is naar Thailand gevlogen en ik blijf nog een weekje ongeveer hier in Maleisië :) Daarna zullen Cambodja en Thailand volgen!

Bedankt voor het lezen en er staan wat foto's bij.
Bij mij laat ie vanaf deze pagina de laatste 10 foto's niet zien, dus dan kun je beter aan de linkerkant op ' Foto's' klikken!

Ajuu! X Gab

• 20 November 2013 - 13:41

Sil Groenveld:

Wat leuk om weer een verslag van je reis te lezen. Super gaaf om het mee te maken denk ik.
    Goede reis en een gezellige tijd nog verder.

Groetjes tante Sil

• 20 November 2013 - 13:55

Lianne:

Hee mop!
    Ik ben blij dat je tegenwoordig in de smartphone wereld leeft! Was al aardig op de hoogte idd maar evengoed leuk om te lezen! Je leeft t goede leven en geniet er nog ffies van!
    Veel plezier met je verdere reis alleen, komt vast en zeker goed;)

Xx lee

• 20 November 2013 - 14:12

Shalina:

Hey meis!
    Wat gaaf om allemaal te lezen! Goed dat je ons op de hoogte houdt:)
    Nog heel veel plezier!
    x

• 20 November 2013 - 14:37

Je Vader:

hallo Gabrielle,
    Mooi dat ik nu ook kan lezen wat je allemaal meegemaakt, tot nu toe hoorde ik alles van je moeder via facebook.
    Wat heb je een hoop meegemaakt en fantastische reisindrukken .
    Ik hoop dat je voor de rest van de reis nog veel mag genieten.
    veel liefs
    Je vader

• 20 November 2013 - 15:03

Milou Blaauboer:

Heee lieve gab!

Wat klinkt dit allemaal gaaf, volgens mij ben je echt aan het genieten!!
    Heel veel plezier nog!!!

Liefs, Milou

• 20 November 2013 - 15:12

Nanna:

Hey lieverd!

Ben echt blij dat je zo geniet en van die geweldige dingen mee maakt!
    Leuk om ook nog wat meer foto's te zien! Kan ze helaas niet echt goed zien via mijn telefoon maar wat ik er tot nu toe van gezien heb ziet er echt super uit!

Geniet van alles wat je nu nog mee gaat maken, nu ga je weer alleen verder maar jou kennende komt dat helemaal goed!

Liefs xxxxx

• 20 November 2013 - 20:57

Marjoline:

Hee Gab!

Leuk om te lezen (ondanks dat ik het meeste al wist)!
    Mooie dingen hebben jullie gedaan en meegemaakt!

En nu alleen verder, spannend hoor! Nou ja, dat kan jij makkelijk aan natuurlijk, na al die ondernemingen van jou ;)

Geniet er van lieverd! Doe voorzichtig.

En ik spreek je via de smartphone!!

Dikke kus

• 21 November 2013 - 10:12

Brigit:

Gaaf Gab!!!! Heel veel plezier nog xx

• 23 November 2013 - 19:38

Merel:

Hee lieverd,

Super leuk om te lezen wat je allemaal hebt gezien en gedaan. Goed om te lezen dat je zo erg geniet!!
    Heel veel plezier nog verder! Maar dat gaat vast goed komen :)

Liefs xxxx

• 26 November 2013 - 22:30

Jessica:

Hi mop!

Dit soort verhaaltjes blijven toch altijd leuk om te lezen! Je verteld t ook zo leuk :)
    Gelukkige leef je inderdaad in de smartphone wereld en blijven we ook via de app op de hoogte van je mooie avonturen!

Geniet lekker verder, van het weer, de natuur en de leuke mensen om je heen!

Dikke xxxxxxxx

• 29 November 2013 - 22:37

Anita Groenveld:

Hoi Gabrielle,
    weer lekker genoten van je verslag,

Gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier
    groetjes henk en Anita en kids

• 19 Juni 2014 - 12:16

Bart:

Hoi Groenveldjes,
    Zuidoost Azië is fantastisch mooi!
    Op zoek naar de identificatie van een kunstschilder die in 1941 een schilderij maakte met vermoedelijk Balinese voorwerpen daarop, zocht ik n.a.v. de signatuur op het schilderstuk (" G. Groenveld 1941 ") naar de naam Groenveld en Bali. Met Google kwam ik toen op dit blog terecht.
    Weet iemand in de familie Groenveld misschien wie de kunstschilder G. Groenveld was / is?
    B.v.d.
    Groet,