Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gabriëlle Groenveld - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Gabriëlle Groenveld - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Gabriëlle

Blijf op de hoogte en volg Gabriëlle

31 Oktober 2011 | Vietnam, Hanoi

Xin Chao!

Zoals je waarschijnlijk al begrijpt, dat is hallo in het Vietnamees! Ik heb de afgelopen week twee Vietnamese lessen gehad dus weet er alles van…

Maar goed, ik ben dus helemaal goed aangekomen in Hanoi vorige week! Ik werd keurig naar het hotel gebracht door een chauffeur samen met nog iemand van de groep. De volgende dag al gingen we erop uit, naar Halong Bay. Dat is een gebied in de zee met steile kalksteenrotsen, erg mooi. Het was alleen een beetje jammer dat het bewolkt was. Het is overigens de hele week al bewolkt en twee dagen regen gehad. Hopelijk blijft het niet zo de komende twee maanden! Weer even terug naar Halong Bay, we sliepen daar op een super leuke oude boot. Lekker gegeten ook, alleen heb ik voor een tijdje wel weer genoeg vis gehad haha. Ook heb ik daar nog gekayakt, duik genomen in het water en een grot bezocht. Woensdag gingen we weer terug naar Hanoi. We hebben de stad bekeken, ik vind het wel een leuke stad. Hanoi heeft twee gedeeltes, het oude gedeelte en het Franse gedeelte. Het verschil is goed te zien. Het Franse gedeelte oogt een stuk moderner en luxer. Het oude gedeelte is meer als een druk dorp met allemaal kleine gezellige straatjes. Aan het verkeer moest ik ook wel even wennen, je moet gewoon oversteken en de rest rijdt wel om je heen. Hoop je haha. En het werkt volgens mij prima! Verder zijn we nog naar het theater geweest waar een watermarionetten show werd opgevoerd. Dat is typisch Vietnamees. Hierbij word er in een bak met water een stuk gespeeld met marionetten. De acteurs staan in het water achter het gordijn.

Zaterdag gingen we naar Mai Chau, ongeveer 4 uur rijden vanaf Hanoi. Hier hebben we gewandeld door het platteland en de bergen, echt super gaaf!! Het was heel mooi en we liepen door verschillende dorpjes. Sommigen vinden het super interessant om je te zien en anderen moeten echt niets van je weten. We aten en sliepen die nacht bij de lokale bevolking in een soort schuur. Héél leuk! En erg lekker geslapen ;) Er lopen trouwens onwijs veel honden rond, elke familie heeft wel een of meer honden. Zondag regende het heel veel…dus hebben we minder gelopen dan eigenlijk gepland was. We werden opgehaald door een busje en later ergens afgezet, we hebben dus evengoed nog wel gewandeld. Ook weer erg mooi maar heel anders dan de dag daarvoor. We aten en sliepen die nacht weer bij de lokale bevolking, in een houten huisje op palen. Het zag er echt super leuk en gezellig uit. Alleen heb ik vannacht niet echt top geslapen want het bed was onwijs hard haha, eigenlijk geen bed te noemen…want het was gewoon een matje op een soort bamboe vloer. Maar goed dat maakt te pret er niet minder om. Vandaag weer een stuk gelopen, en het weer was best lekker! Vanmiddag zijn we weer terug gekomen in Hanoi en hebben we ons wat kunnen opfrissen. Zo meteen, om 21.45, vertrekken we naar het trein station. We gaan naar Hue dat ongeveer 11 reizen is met de trein. Daar verblijven we 1 dag en vervolgens reizen we verder naar Hoi An. Hier blijven we vier dagen volgens mij. Ik ben benieuwd!

Ik zal trouwens nog wat over de groep vertellen. Het is een hele leuke groep van 7 meiden. Een is eigenlijk al een vrouw hoor haha, zij is 37 jaar. Maar daar merk je weinig van hoor haha. Het is heel gezellig!! Na de 3 weekse rondreis ga ik dus vrijwilligerswerk doen. Ik weet gelukkig al meer over waar ik terecht kom. Ik kom in een opvanghuis voor kinderen en ouderen, ongeveer 70 km. Van Hanoi. Samen met 4 anderen van deze groep gaan we daar werken. Iemand anders van onze groep gaat bij een ander project in dezelfde plaats aan de slag maar zal in hetzelfde guesthouse slapen.

Welllll, dit was het eigenlijk wel! Ik hoop dat jullie het een beetje leuk vinden om te lezen!! ;) Degene die me gemaild hebben, ik zal de volgende keer terug mailen!! Oja en ik zal ook wat foto’s plaatsen!

X

  • 31 Oktober 2011 - 14:47

    Jessica:

    Hi Lieverd!!

    Wat leuk een paar foto's! En wat is Halong Bay mooi zeg!! Je hebt alweer genoeg gedaan in die week joh! Maar wel erg mooi en indrukwekkend dus ;)
    Je zal vast al veel foto's hebben gemaakt!!

    Nou lieverd, succes met de treinreis, hopelijk heb je in je coupe wel een lekker zacht bedje;) en niet eentje met bamboe haha. Veel plezier in Hue & daarna in Hoi An! En ook fijn dat je samen met 4 andere hetzelfde project heb toegewezen :)

    P.S. Pas je goed op jezelf ;)

    xxx Jess


  • 31 Oktober 2011 - 15:15

    Nanna:

    Hey lieve Meis!

    Had een berichtje geschreven maar die is nu weg, dan toch maar even een nieuw berichtje schrijven om je te laten weten dat ik het erg leuk vind om je verhalen te lezen!

    Je hebt zeker al veel gedaan en meegemaakt in je eerste week zeg!

    Leuk om wat foto's te zien, ziet er echt prachtig uit. En zo te zien en lezen ook een leuke groep meiden, dat is fijn!

    Hoop voor je dat het weer snel een beetje opknapt maar als ik naar de weersverwachting aan de linkerkant van deze pagina kijk voorspelt het niet veel goeds!

    Veel plezier lieverd!

    Dikke kus x x x

  • 31 Oktober 2011 - 16:27

    Lianne:

    Hey moppie!!

    Je hebt alweer veel ondernomen:D echt leuk dat je dan bij die lokale bevolking slaapt, klink echt vet allemaal!! beetje jammer van je bamboe bedje;p hehe!
    En ook een beetje jammer van t weer, t ziet op de weersvoorspelling hiernaast idd niet veel belovend!
    Wat ik wel fijn vind om te zien is dat je over 53 dagen alweer terug bent.. k mis je nu al hor haha!

    nou lieverd, rustig aan en geniet!!
    dikke kus xx

  • 01 November 2011 - 07:53

    Albert.bellis:

    leuk gabrie.daar in vietnam.heb je wel laarzen mee tot aan je liesen.ha ha.maar daar is het mooi weer ?wel gezellig met te de meiden

  • 01 November 2011 - 14:12

    Marjoline:

    Lieve Tjap!

    Leuk om te lezen wat je allemaal al hebt gedaan en hebt meegemaakt! Klinkt heel erg leuk allemaal!

    Mooi dat de groep ook gezellig is! Dat is wel heel erg fijn. Op de foto's ziet het er ook erg gezellig en mooi uit :)

    Nog blij met je blauwe vest? ;)

    Succes met de treinreis en veel plezier met alle dingen nog komen gaan!

    Liefs en een dikke kus!!

  • 01 November 2011 - 14:25

    Lenie:

    hallo meis
    wat ziet het er mooi uit allemaal, zou bijna jaloers worden haha
    mooie omgeving zeg.
    hoop dat je nog veel plezier heb
    groetjes van je moeder en je vader natuurlijk.
    p.s uit kijken met oversteken he. haha
    dikke xxxxxxxxxxx

  • 01 November 2011 - 14:58

    Lee:

    haha uitkijken met oversteken;p
    Je foto's zien r ook leuk uit!! alleen jammer van t weer hoor, als er nou nog een mooi zonnetje bij was, waren ze helemaal top!!

  • 01 November 2011 - 19:01

    Wendy:

    Hoi meis!

    Wat leuk om te lezen zeg...ik volg je ook hoor! Leuke foto's erbij, dan heb je er echt een beeld bij!

    Leuk dat de groep ook zo leuk is, dat maakt het alleen maar gezelliger!
    Nou meis ik blijf je volgen en heel veel plezier nog en succes straks met het vrijwilligerswerk!
    xx Wendy!

  • 03 November 2011 - 07:56

    Rosa:

    Hi lieve gab!

    Leuk je verhaal! en ook mooie foto's!
    De foto van t rijstveld vinden ze hier bij Lassie ook erg mooi haha!

    Al veel leuke dingen meegemaakt, en nog zoveel meer op je pad.... echt tof!

    Gelukkig is het een leuke groep meiden en ook wel lekker dat je samen met (een deel van) hun vrijwilligerswerk gaat doen! Ken je toch iig een paar! :)

    Zoals Nann ook zegt, zien de weersvoorspellingen er niet best uit! hoop dat het snel bijtrekt...

    Nog heeeeeel veel plezier! en geniet ervan!!

    x x

  • 07 November 2011 - 16:11

    Temilja:

    Heey meisje,

    Zo te lezen heb jij het enorm naar je zin lekker joh en de foto´s wow!
    Ik zou zeggen nog super veel plezier en ik hoop dat je plek waar je vrijwilligers werk gaat doen je ook bevalt en je veel ervaringen op doet.

    Veel plezier veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Gabriëlle

Reis door Azie

Actief sinds 13 Okt. 2011
Verslag gelezen: 759
Totaal aantal bezoekers 15141

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2011 - 23 December 2011

Reis door Azie

Landen bezocht: